Na Japonskem
Na Japonskem je šolsko leto razdeljeno na trimesečja in se začne v začetku aprila. Po prvem trimesečju, ki se konča okoli 20. julija, se otroci odpravijo na poletne počitnice.Od 1. septembra do konca decembra poteka drugo trimesečje, od januarja do marca - tretje. Prehod iz enega razreda v drugega poteka med kratkimi (1 tedni) spomladanskimi odmori.
Dolgo časa je poklic šolskega učitelja (na Japonskem jih imenujejo "sensei") veljal za čisto moški. Do zdaj je več kot polovica japonskih vzgojiteljev moških.
Mnoge japonske šole nimajo menze. Otroci imajo zato kosilo prav v učilnici.
Na Češkem imajo šolarji počitnice le pozimi in poleti. Poletne počitnice trajajo le 2 meseca.
V čeških šolah se uporablja naslednji sistem ocenjevanja znanja: otroci prejmejo ocene od 1 do 5. Poleg tega je "enota" ocenjena kot najboljša ocena, petica pa najslabša.
Skoraj vsak učitelj v češki šoli poučuje več disciplin. Na primer, en in isti učitelj lahko izvaja matematiko in telesno vzgojo, drugi - kemijo, petje in češčino ...
Finski učitelji učencu nikoli ne odgovorijo, če sam ne izrazi takšne želje. Prepiranje pomanjkljivosti enega študenta pred drugimi tukaj ni sprejemljivo.
V šolah na Finskem v razredu delujeta 2 učitelja: učitelj in njegov pomočnik.
V finski šoli učenci med odmorom po vsaki učni uri gredo ven, ne glede na letni čas.
V višjih razredih kubanskih šol se izobraževanje kombinira z delom, intenzivno se izvajajo karierne smernice za otroke. Učenci mestnih šol hodijo na kmetijska dela 5-7 tednov na leto.
Ravnatelj švedske šole ima pravico, da s privolitvijo staršev v šolskem letu prenese sposobnega učenca v naslednji razred.